tisdag 23 april 2013

Duathlon på söndag!

På söndag är det dags för min riktiga debut inom duathlon (10km-50km-5km). Då är det nämligen dags för Klippan duathlon och jag har bara kört en tävling tidigare och då var det cykla(mtb) sen löpning så jag känner mig lite vilse inför söndag. Problemet jag har är första löpningen och hur hårt jag ska köra på för att det inte ska påverka min cykling alltför mycket. Jag är egentligen mest intresserad utav hur cyklingen går och de efterkommande 5 km löpning.

Jag tror att det blir tävlingsdebut med diskhjul. Jag var ute en temporunda igår och det precis så som jag ville att det skulle gå. Benen kändes helt ok och även om jag ska försöka få ihop 200 km innan söndag tror jag att det kommer gå bra! Det enda som behövs är lite små justeringar på cykeln sen tror jag att jag är redo! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar