fredag 12 oktober 2012

VM-damerna

Damernas Vm är i år lika öppen som herrarnas! Eftersom Chrissie Wellington har tagit en paus från tävlandet är det många som kan vinna i år! Mirinda Carfrae har haft ett tufft år men är absolut en utav de som kan blanda sig i slutstriden dock tror jag att Caroline Steffen eller Leanda Cave kommer stå där som vinnare till slut!

 På pallplats tror jag att Rachel Joyce kan komma och har de andra en svag dag kan även hon vinna hela tävlingen. Precis som med herrarna finns det sedan flera duktiga tjejer som kan blanda sig i toppstriden! I år har jag för mig att damerna kommer att starta 5 minuter efter herrarna eftersom man vill ha ett så ärligt lopp som möjligt (det har hänt att de långsammare herrproffsen har "dragit" de främre damerna under cyklingen). 

Jag hoppas att Steffen drar ifrån på cyklingen och att sedan de bra löparna som Carfrea försöker hinna ikapp under löpningen!

Jag ser verkligen framemot årets tävling och hoppas på en spännande tävling både för männen och för damerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar