tisdag 14 december 2010

Tävlingsplanering 2011

När jag sitter nu och försöker få ihop en tävlingsplanering inför 2011. En sak som har slagit mig den senaste tiden är att jag inte är lika säker på att köra Kalmar 2011. Jag kanske siktar på att köra fler halv Ironman (HIM) och försöker göra någon utomlands. Problemet med att  köra Kalmar om det nu är ett problem är att all fokus hamnar bara på en tävling hela året. Jag tänkte att ifall man kan köra fler HIM och olympiska- och sprint distanser. Man behöver ju inte bestämma något nu i december men hade varit roligt att få tävla lite mer. Man kanske ska satsa på HIM tävlingar och ha Kalmar som en bonus i slutet av säsongen eller kanske Challenge Copenhagen.

Det finns ju några olika aktörer nu på marknaden. Man kan köra Ironman 70,3, Challenge Half, Tristar 111 och sedan finns det fler tävlingar som ej är bundna till några direkta företag som Tjörn 70,3, Sövde HIM osv. Sen finns det Powerman Duathlon tävlingar osv. Sen kommer det förmodligen en massa tävlingar i Sverige och Danmark.

1 kommentar:

  1. Funderar också på att lägga större fokus på HIM-tävlingar nästa år. Sugen på att åka ner och testa på Sövde. Ser för övrigt fram emot en recension av dina nya K-Swiss skor.

    SvaraRadera