torsdag 11 november 2010

Snart dags för semester!

Idag är det bara 12 dagar kvar till det är dags att åka på semester! Det blir 2 veckor på Kap Verde är det ska bli riktigt skönt! Speciellt nu när det börjar bli kallt ute! Detta är första riktiga semestern på hur många år som helst! Annars har det alltid varit något annat inblandat som maraton, Ironman osv. De tre gångerna jag har varit i Las Vegas kan inte riktigt räknas som semester då jag har varit i större behov utav semester när man har kommit hem!

Träningen går sådär skulle jag vilja säga. Har varit lite förkyld efter Yddingeloppet och inte riktigt kommit igång 100% efter det. Det blir även svårt att träna speciellt många timmar när cyklingen i stort sett "försvinner". Med det menar jag att det blir ju inte direkt några 3-4 timmars träningspass under vintern för min del. Det längsta jag har suttit på trainern i år är 70 minuter. Målet nästa vecka bli att klara av att sitta minst 2 timmar på ett pass! Löpningen går ganska bra, det blir kanske lite för hård träning nu. I tisdags sprang vi med "maratonklubben" då blev det 6 st 1 km intervaller i 3:37-3:45 tempo. Med uppvärmning och nedvarvning blev det 10 km som fortfarande sitter i benen! Blir en lättare runda idag innan jobb för att bli av med stelheten i benen!

Ram letande går framåt men inte allt för snabbt! Dock blir det en hel del tittande på fina cyklar på nätet! När trisslotten med 25 000 i 25 år skrapas fram kan det mycket väl bli någon utav de här tre!



2 kommentarer:

  1. Räknas inte våra resor till Paris och Barcelona som semester?! :)

    SvaraRadera
  2. De är väl inte riktiga solsemestrar? Vi har ju inte direkt legat och vilat på de semestrarna?

    SvaraRadera