fredag 5 november 2010

198 dagar kvar Köpenhamn!

Idag är det 198 dagar kvar till Köpenhamns maraton och detta är en tävling som jag verkligen gillar! Man räknar med att nå 15 000 deltagare nästa år så loppet bara växer och växer. Jag funderar lite på om man ska lägga ganska mycket fokus på detta lopp och sikta på att gå under 3:10:59 vilket är kvalgränsen för att få springa Boston marathon som får anses vara ett utav världens "finaste" maraton då det har tidsgräns som man måste fixa för att ställa upp. Tanken är lite att om man kan göra ett "öppet" maraton på  3:10 då bör man kunna genomföra ett i Kalmar på runt 3:30-3:40 vilket skulle vara skönt att fixa!

Annars är det en ganska skön period nu på ett konstigt sätt. Det är ingen direkt press på en nu utan det är dags att testa lite olika saker. Just nu ska jag testa att lägga om kost lite och jag ska försöka äta lite mer i Paleo dietens "riktning". Det ska bli roligt att se hur det fungerar!

En annan sak som man kan titta på och byta ut nu är utrustningen man har. En sak som är säker är att jag behöver nya tävlingsskor och träningsskor till löpningen, en ny våtdräkt till simningen då den jag har är för stor och en ny ram till cykeln och kanske lite små saker till cykeln som ny flaskhållare osv. Men utrustningen är inte allt då det finns saker som är mycket viktigare i livet!

1 kommentar:

  1. Tror du kan gå under 3.10 och det vore riktigt skönt att kunna göra en IM-mara på de tider du nämner. Ny utrustning är en bra motivationsfaktor :)

    SvaraRadera