söndag 2 december 2012

Nu är vintern här!

Det var en vecka som gick i löpningens tecken med flera bra pass! Dock blev dagens långpass inte så långt då det var -7 grader på kvällen så jag valde att lägga in ett styrkepass med mina kettlebells istället. Nu stundar en lite tråkig period då det inte blir så lätt att cykla ute på landsvägarna där det nu ligger snö. Personligen tycker jag att det är riktigt tråkigt att sitta inne på trainern och det är sista utvägen för mig då jag har svårt att få upp pulsen och tycker det är tråkigt med andra ord går det emot alla anledningar till att jag tränar, sitta inne och tycka att det är pesten hjälper inte en!

Igår hann jag med att cykla lite över två timmar med landsvägscykeln mitt enda problem var att det blev lite kallt om fötterna trots skoöverdrag. Jag hoppas att jag kommer att cykla mer MTB i vinter så min cykelform är bra när våren kommer.

Nu i vinter ska jag försöka bli en starkare simmare då det är den gren jag är sämst i inom triathlon. Tanken jag har är fler pass och mer intervaller och förhoppningsvis kommer farten med träningen! Idag körde jag 500 m i 25 m bassäng på 9:06 och det är en förbättring jämfört med några veckor sedan men jag är inte direkt i form än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar