tisdag 4 december 2012

200 och lite nya bilder!

Jag har de två senaste dagarna lyckas att få ihop 200 längder i 25 meters bassängen på Oxievångsbadet vilket för mig är ett rekord! Igår körde jag 120 längder och det är precis lika roligt som det låter! Men 5 kilometers simning på två dagar är jättebra för mig då simningen verkligen inte är min starkaste gren. Ifall jag nu sköter min simträning i vinter och vår hoppas jag att jag kan ta någon minut på HIM distansen i sommar och att jag inte tappar så mycket tid när jag kör sprintdistanserna. I somras kom jag trea i sprinten i Malmö triathlon då tappade jag nästan 2 minuter till personen som kom tvåa och detta på 400 meter!

På förbundets hemsida har det börjat att dyka upp fler och fler tävlingar på tävlingskalendern vilket är super roligt eftersom det gör så att man kan börja planera sin kommande säsong ordentligt. Jag ska försöka att tävla så ofta som det går att lösa med jobb och familj och transporterna inte är för överdrivna. Jag måste säga att det känns skönt att inte ha en Ironman att tänka på utan att man kan köra en massa tävlingar istället! Jag ska bara övertala min fru att köra Challenge Copenhagen nästa år så jag får se hur jobbigt det är att titta på en Ironman (ett litet intern skämt som jag fått höra efter varje Ironman som jag har gjort utav mina supportrar:-)



Cykelbyggandet går även det framåt men inte speciellt snabbt dock har jag en sadel nu på cykeln och jag funderar på om jag ska använda min aeroflaska eller köpa en speedfil. Speedfil liknar min specialized flaska fast den rymmer 1,2 liter och man har en slang "längs"med ramen så man kan ligga i tempoställning och dricka ur flaskan.

Tomten har även han kommit tidigt i år då jag väntar på ett paket från Tyskland som jag köpt på ebay. Paketet är något som kommer att höras nästa år under cyklingen!

4 kommentarer:

  1. Sellehed V3 som är på g inför kommande säsong ? :)

    /Bohlin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Går allt som jag vill så får den åka till Vegas nästa år :-)

      Radera
    2. Va vad händer i vegas näst år ? =) När åker vi ;) ?

      Radera
    3. Jag ska försöka kvala till VM som går i Las Vegas

      Radera