måndag 10 december 2012

Det kan du inte göra!


Det var de orden som mina arbetskamrater sa till mig när jag bestämde mig för att cykla hem från Eslöv. Vädret var ju kanske inte optimalt men jag trodde nog att det skulle gå bra så länge jag kunde ta mig till Lund från Eslöv så borde allt vara ok. Vi hade haft larm på söndagskvällen och då såg inte vägarna bra ut när vi körde ut men jag var mest rädd för att det skulle vara en massa bilar ute på vägarna såg jag valde ta mindre vägar i början vilket ledde sämre vägar men jag fick cykla ostört. Men sakta och säkert gick det framåt och det var tur att jag hade ett par gamla solglasögon på jobb som jag tog med mig för det var skönt att slippa få snö i ögonen hela tiden dock blev det svårare med att upptäcka snödriver som hade blåst ut på vägarna.

Det tog mig 2 timmar och 38 minuter att ta mig hem och jag fick bara le min cykel en gång och det var precis utanför Oxie. Min nya cykeljacka är helt gudomlig inte en tendens att frysa i detta vädret gör ju att jag kan hoppas på mer cykling utomhus!

Veckan som gick fick jag ihop 15 timmar och 45 minuters träning vilket jag är mycket nöjd med och det blev en del cykling tack vare min mtb och trainer pass. Intensiteten är inte speciellt hög men det är inte det viktiga i december utan nu har jag börjat att bygga en grund som ska göra att jag får en bra vår och sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar