söndag 22 augusti 2010

Topp 50 på 50 veckor!

För lite mer än tre veckor sedan gick jag i mål i Kalmar Järnmannen. Jag hade simmat 3860 meter i kallt vatten, cyklat 180,2 kilometer och sprungit 42,195 kilometer på 11 timmar och 4 minuter. Känslan när jag gick i mål är svår att beskriva men det var helt enormt!

Mitt problem kom några dagar efteråt när allt hade sjunkit in. Man hade verkligen klarat av att genomföra en tävling på Ironman distans dock fanns det en tomhet inombords. Vad ska jag göra nu?

Jag beslöt mig dock ganska fort att försöka testa att komma topp 50 i senior klassen för herrar nästa år. Men det fanns vissa saker jag var tvungen att göra innan jag kunde besluta mig för att satsa ett år till. Jag var nämligen tvungen att kolla så att det var ok med min bättre hälft! Jag har tur som har en fru som även hon tycker om triathlon och träning så det var inte speciellt svårt att övertala henne. Dock är det viktigt enligt mig att man kollar med sin familj innan man börjar sin egen lilla satsning mot en Ironamn. Träningen tar mycket tid och kraft och det är mycket enklare ifall man har familjen i ryggen speciellt när det känns lite tyngre.

Jag hoppas att ni kommer få rolig läsning och följer med mig på min resa mot topp 50!

2 kommentarer:

  1. Härligt Rasmus kommer fortsätta följa din strävan uppåt! Vi ses nästa år.
    PS Jag tror inte du simmade 180,2 kilometer i Kalmar :)

    SvaraRadera
  2. Det kändes som 180 kilometer :-) Dock ska det bli ändring på det tills nästa år! Mvh Rasmus

    SvaraRadera