fredag 7 februari 2014

Då kom min första ofrivilliga träningspaus 2014.

Jag hade det hela lite på känn! I lördags på jobb kände jag mig lite hängig och efter andra träningspasset var jag ganska trött och hängig men efter lite mat blev det bättre. Nr jag vaknade på söndagsmorgonen hade jag mycket slem i halsen men även det blev bättre efter det att jag hade vaknat upp ordentligt. Tävlingen gick ju bra i söndags men på eftermiddagen var jag lite trött men det är jag alltid efter tävlingar så inget konstigt med det heller.

Men det stora felet jag gjorde var att jag tränade på ganska hårt både måndag och tisdag. Nu när jag tänker tillbaka så var det riktigt dumt att av mig speciellt tisdagens andra pass som var ett cykelpass med Sufferfest där jag producerar mycket mindre watt än jag brukar och även om jag medvetet tog det lite lugnt så borde jag ha hoppat över träningen helt och hållet!

Nu blev jag sängliggande i nästan tre dagar och jag är osäker om jag ska springa Häckeberga runt på söndag. Jag hoppas dock att det hinner vända tills dess idag känner jag mig mycket piggare men Häckeberga runt är ingen vanlig runda utan den är ganska jobbig Förra gången tog det lite under två timmar men det kan jag redan nu säga att det fixar jag inte på söndag.

Från lite tråkiga nyheter till en rolig för i lördags anmälde jag mig till en utav årets a-tävlingar nämligen en Ironman 70.3 men det blev inte Rugen utan det blev Helsingör eller Ironman 70.3 Kronborg.
Jag tror att det är loppet Epic Croneborg som har blivit WTC ägt och nu heter KMD Ironman 70.3 Kronborg. Banan ser riktigt rolig ut där man simmar i hamnen i Helsingör sedan cyklar man ut norr om Helsingör och sedan tillbaka till staden där man avslutar med löpning som delvis går runt slottet. Loppet går ganska sent nämligen den 14 september så det blir kanske en paus från träningen SM som går i slutet på juni eller så måste det bli en lugnare period för att hålla sig i bra form från slutet på maj till september går helt enkelt inte. Nu vet jag inte hur motståndet blir i Helsingör men det hade varit roligt att kunna kvala till VM som kommer att gå någonstans i Europa 2015 på 70.3 (halv ironmandistansen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar