måndag 6 februari 2012

Årsdebuten avklarad!

Igår var det dags för årets första tävling och det var 10 km i Köpenhamn. Loppet ingår i en liten serie om tre lopp 10 km, 15 km och 21 km. Loppen fungerar lite som träning inför Köpenhamn maraton. Det är Sparta som arrangerar loppen och då brukar det alltid bli bra och så var även fallet igår! Vi var lite över 2000 deltagare som kom till start trots cirka -5 och 1 dm snö på marken.

Arrangörerna gjorde allt för att det skulle bli en ok tävling och enligt min mening lyckades cirka 8 km utav de 10 man löpte var helt ok sen var det lite som snö som gjorde att det blev halt (det kändes dock som om alla andra sprang med spikskor :-) jag tror jag tappade 10 placeringar de två sista km där det var mest snö. Hanna gjorde sin debut som Heleneholmare då vi är familjemedlemmar 2012. Hon är även anmäld till Sövde HIM så det blir en spännande vår och sommar! Hon tyckte precis som mig att loppet var bra arrangerat dock att det blev halt på slutet.

Mitt lopp gick sådär då de yttre förutsättningarna inte var de bästa. Dock blir jag lite orolig då hela höstens och även gårdagens lopp inte har gått så bra som jag har trott. Jag har även haft lite problem med håll under loppen och jag hade känningar även igår. Den första halvan var nog den jag var mest nöjd med igår och även fram till 7 km markeringen sen efter det fick jag problem och tappar nästan 20-25 sekunder per kilometer. Sluttiden blev 38:50 och är ingen tid jag är supernöjd med men det gav mig en 38:e plats och ett sug på att prestera bättre vid nästa lopp som är ett 15 km!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar