onsdag 4 maj 2011

Tiden går fort!

Satt och tittade lite i min almanacka och såg att det är inte så långt kvar tills det är sommar och tävlingssäsongen drar igång på riktigt. I helgen är det Lundaloppet som är ett 10 km lopp inne i centrala Lund. Loppet brukar dra en hel del folk och det brukar vara några löpare som går ner mot 30 minuter vilket är en riktigt bra tid. Den 22 maj är det dags för Köpenhamn maraton och det har också gått fort den senaste tiden. I vintras och i början på året verkade loppet så långt fram men nu helt plötsligt ska den tyngsta delen utav träningen vara genomförd och man ska börja formtoppa. Personligen kommer jag inte göra några speciellt stora ändringar i min träning kanske ta dagen innan träningsfri annars kör jag på som vanligt.



Den del utav min träning som jag ska försöka lägga lite mer tid på nu är cyklingen. Det känns som om jag behöver en hel del långa rundor för att kunna förbättra min tid från förra året. Jag tror jag cyklade på 5:35 i Kalmar och skulle bli mycket nöjd ifall man kan pressa ner sig till 5:20. Tävlingshjulen är dock avtagna igen och nu är de "tråkiga" hjulen på igen. Men nu ska jag försöka få lite fler mil på cykeln i maj och juni så att jag är riktigt bra form till Challenge Copenhagen!

Filmen är inspelad utav min största supporter och proffsfotografen Hanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar