onsdag 11 maj 2011

Morgoncykling och kvällsjogging!

Imorse skippade jag morgonsimningen och passade på att cykla en lite längre runda hem på 2 timmar och 45 minuter. 2 timmar körde jag på ganska bra och höll en snitthastighet på 33 km/h med medvind och kantvind men jag fick slita ordentligt för det så man märker att cykelformen inte är bra. Jag tror att jag hade haft det svårt att kunna göra en bra löpning efteråt vilket gör mig lite oroad att det inte kommer att gå så bra i Challenge men det är 3 månader tills dess och efter maran så får man koncentrera sig mer på cyklingen  och brickpass. Min simning har förbättrats avsevärt jämfört med förra året vilket är skönt!


Löpning får jag ett kvitto på om 11 dagar för då är det dags för Köpenhamn maraton det ska bli skönt att få köra tävlingen både som ett test och att sedan ha det överstökat så all fokus ligger på Challenge Copenhagen.

Ett roligt inslag blir söndagsträningarna i Sövde med andra triatleter. Har man tur och kan vara med några söndagar tror jag att det blir nyttig träning när det gäller växlingar osv. Sen får man chansen att köra lite fartpass med alla tre grenar vilket annars kan vara lite svårt. Mer information om träningarna kan man hitta här http://www.heleneholmstriteam.se/?id=2527

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar