fredag 23 september 2011

En långtur hem

Igår sprang jag hem från. Jag jobbar i Eslöv och bor i Malmö så det blev en långtur. Vädret kunde ha varit roligare men motvind och regn den första milen var kanske inte det jag önskade mig mest. Den tyngsta biten var mellan Örtofta och Stångby där löper man i uppförsbacke och det är helt öppet vilket leder till att det blåser en hel del där. En annan sak som är lite problematiskt är att man inte kan bära med sig tillräckligt med energi. Jag bestämde mig för att löpa med 50 cl flaska som jag hade vatten och en high five mineral och koffein tablett i. I Lund stannade jag till i en affär och köpte en 50 cl flaska vanlig Cola. Vanlig Cola är nog den bästa sportdrycken som finns (iaf lätt tillgänglig).

Jag testade även mina K swiss Blade och blev mycket positivt överraskad. Skorna har mer dämpning än K-ona och är även lättare. De kommer att bli ett självklart val för mig på de längre distanserna (21km och uppåt).
Idag var jag uppe tidigt och var och simmade på Aq-va-kul. Jag var lite orolig att benen skulle var stela och kännas trötta men ärligt talat känner jag mig inte speciellt sliten trots den lång rundan igår. Det blev 2 km simning och sen en god frukost hemma. Jag vet inte om Xendurance tabletterna hjälper eller vad det är med mina ben men den där känslan av att ha ont i benen efter hårda träningspass har nästan försvunnit helt. Det kan till och med bli en liten cykeltur i eftermiddah och en lite längre imorgon. På söndag ska jag och några kompisar över och se på cykel VM i Köpenhamn. De kommer att cykla i samma backe som man gjorde i Challenge Copenhagen vilket kommer bli roligt att se men jag tror att det hela blir en spurtuppgörelse och där vinner förmodligen Cavendish. Dock hoppas jag på en utbrytning som håller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar