söndag 16 februari 2014

Sjuk igen men det går mot rätt håll!

Det tog inte många dagar efter Häckeberga äventyret förrän jag blev sjuk igen. Hostan kom tillbaka men denna gången med en grym förkylning och nu fanns det inget att göra än att låta kroppen försöka få bort förkylningen och hostan. Det hela kom inte som en överraskning då jag på måndagen hade träningsvärk från löpningen och då var det ordentlig träningsvärk i låren och det brukar jag aldrig få eller inte efter den typen utav ansträngning. Förmodligen var kroppen upptagen med att försöka arbeta bort den gamla förkylningen och hostan och prioriterade inte mina ben som hade fått jobba ganska hårt.

Det fick bli 4 dagar vila och 2 dagar med lugn träning och idag cyklade jag från Oxie till Eslöv och det kändes helt ok vilket var skönt. Jag tror nog jag kan börja köra lite lugnt i början på nästa vecka med lugnare träning med låg puls.


Igår var jag ute med V och vi passade på att cykla förbi skateboardparken i Oxie. V tyckte verkligen om att cykla runt på de små guppen (han kan inte cykla själv så jag får snällt springa bakom och se till att han inte trillar). V tycker verkligen om den nya cykeln som vi har fått utav en kompis och med den ny pinnen där bak kan han cykla mer självständigt. Vi får se kanske till sommaren kan han cykla lite mer självständigt. jag vet inte om det är positivt eller negativt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar