tisdag 11 februari 2014

Häckeberga runt!

I söndags löpte jag Häckeberga runt (Skåneleden) för andra gången dock var det mycket som skiljde sig mot förra gången jag löpte sträckan. Jag och ordförande i Heleneholms IF Tri Team Anders Ström har flera gånger pratat om att anordna ett träningspass ute i Häckeberga. Vi fick nu verkligen se kraften hos sociala medier! Anders skapade ett evangemang och om jag ska vara ärlig trodde jag nog att vi skulle bli mellan 5-10 personer lite beroende på vädret men jag var mycket förvånad när det dök upp 43 personer! Det var alltså 43 personer som ville löpa de 25 km som går i en hård terräng och terrängen har inte blivit bättre efter höststormar och en massa snö som smält bort och nu gjorde marken rejält våt och fuktig.
Tanken vi hade med passet var att alla skulle kunna vara med och inte vara rädd att springa vilse så Anders höll till där bak och jag skulle hålla till i täten. Med tanke på att alla kom i mål utan några större fel navigeringar så var vi nöjda! Helt rätt vet jag inte om någon löpte om det nu finns en rätt väg men vi la upp det så att vi väntade in alla två gånger inom de första 7 km där det kan vara lite svårt med navigering och det fungerade hur bra som helst!

Vädret var bra och även om det var blött i marken var det glada röster som ekade i skogen. Dock undrar jag vad jägarna tänkte när det helt plötsligt dök upp nästan 50 personer och som förmodligen skrämde bort de flesta djuren! 
Efter 2 timmar och 8 minuter joggade jag tillbaka till starten i Genarp. Eftersom jag hade varit sjuk tidigare i veckan var jag nöjd med min insats men en dag i vår vill jag göra ett ärligt försök på att löpa run dan så fort jag kan och se vilken tid man kan få?




På kvällen fick jag ge mina terrängskor lite kärlek och idag lyser de nästan lika fint som när de var nya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar